Андрій Верхолаз
3D візуалізатор, випускник CGI School
«Сфера CGI ніколи не стоїть на місці. В неї велике майбутнє»
Привіт, Андрію! Розкажи про себе і про те, як ти потрапив у CGI School.
До кар’єри в CGI я був барменом і збирався розвиватися у цій професії. Навіть хотів піти на одні круті курси у Києві. Але все в цій сфері було дуже нестабільно: бари то відкривались, то закривались. І в якийсь момент я почав цікавитись сферою 3D і захотів реалізуватися як CG художник.
Яка в тебе освіта?
Я навчався у КНУБА на інженера. Займався кресленнями, тобто досвід у AutoCAD в мене був. Але по спеціальності мені працювати не хотілося. Я цікавився барною культурою. Проте в ній, як я сказав, не було стабільності. Тому я пішов у преміум сегмент барної сфери, заробив на крутий потужний комп і оплатив своє навчання у CGI School. Так все і почалося.
Звідки ти дізнався про курси CGI Bootcamp?
Просто знайшов інформацію в інтернеті. Я хотів навчитись працювати в 3Ds Max.
Як давно це було? І як проходило твоє навчання у CGI Bootcamp?
Це було ще в 2016 році. Під час курсів я спочатку паралельно працював і про сон забув взагалі. Не робіть так!
До речі, мене на початку в буткемп не хотіли брати. Напевно, через те, що я ще й працював і ніби як мало часу приділяв навчанню. Але потім я звільнився, бо реально не виходило поєднувати, і все стало окей.
Щодо навчання, то сама програма 3Ds Max мені давалась легко. Але часто було так, що я не міг розібратись з якоюсь дрібницею, яку можна гуглити вічність і все одно не знайти. Тож тут було класно, що я навчався у групі. Адже від одногрупників чи менторів можна було швидко отримати відповідь на своє питання та виконати буліт (завдання). В мене з 122 булітів було 114 кружечків, тобто успішно виконаних завдань. Тому можу сказати, що в мене все круто виходило.
А як тобі формат навчання CGI Bootcamp?
Формат ну дууууууже крутий. Головне уважно прочитати теорію вдома — тоді всі завдання можна було виконати вчасно. І знову ж таки, класно, що ми були у групі й колективно допомагали один одному.
Якщо б я зараз йшов на якісь курси, то теж хотів би швидко за місяць їх пройти, повністю занурившись, а не розтягувати це все на 3-6 місяців. В такому форматі ти постійно знаходишся у фокусі й не відволікаєшся ні на що. І одразу практика, практика і знову практика. Все дуже послідовно.Також з таким ритмом швидко виробляється моторика, і ти вже не дивишся на клавіатуру, а просто натискаеш гарячі клавіши автоматично. У цілому можна сказати, що у CGI Bootcamp все дуже структуровано і логічно.
Супер! Андрію, скільки часу ти вже працюєш 3D візуалізатором?
4 роки.
І як тобі — не набридло ще?
Ні. Все ще цікаво. Бувають, звичайно, однотипні задачі, а бувають і досить цікаві проєкти. Немає стабільності у типі задач, але робота є завжди.
Взагалі, цікаво працювати в сфері, яка не стоїть на місці та в якій є велике майбутнє. Причому воно є як у всієї сфери, так і в людини, яка в ній працює і розвивається. З’являються нові програми та движки, хтось переходить з 3Ds Max у Blender, з архітектурної візуалізації в GameDev індустрію, працює з Unreal Engine, малює персонажів для ігор і не тільки. В цілому, у світі зростає рівень якості 3D картинок, і навіть досвідчений CG художник не завжди відрізнить CGI від фото. Це вражає.
Як в тебе зараз з роботою? Є замовлення?
Роботи багато. Але я намагаюсь працювати в своєму графіку, не сиджу занадто довго над задачами, бо так можна швидко вигоріти.
В чому для тебе кайф професії 3D візуалізатора?
Напевно, те, що весь цей час, що я працюю в CGI, я постійно вчусь чомусь новому, не даю закостеніти мізкам. Адже треба вдосконалюватись щоб брати круті, цікаві нестандартні замовлення, перевершувати самого себе, отримувати більший дохід.
Як ти вважаєш, на скільки відсотків ти вже розкрив свій потенціал в роботі 3D художника?
Це дуже складне питання, адже зараз є дуже багато різних програм, плагінів, Unreal Engine, 3D моделювання та багато-багато іншого. І це все постійно вдосконалюється, змінюється. Якщо б було зрозуміло, де межа цього всього, якийсь список того, що треба знати, щоб бути супер профі, то, можливо, я і відповів би на це питання. А так поки що я все ще навчаюсь та вдосконалюю свої скіли, постійно гуглю, цікавлюсь новинками у сфері CGI.
Також прикольно, що в CGI School проводяться форуми (обмін знаннями), на яких можна дізнатись від випускників про нові фішки, які ти не знав до цього. Але хотілось би, щоб CGI комьюніті в Україні було більш розвинене. Тому що в нас це ще на досить початковій стадії.
Можливо, саме CGI School візьметься за розвиток справжнього CGI комьюніті в Україні і світі. А поки що ми це робимо для наших випускників, яких вже немало. Але, Андрію, повернемось до CGI Bootcamp. Як ти вважаєш, чи можливо отримати такі ж знання та навички для роботи 3D візуалізатора за той же період часу, навчаючись самостійно чи онлайн?
Ні! 100% не вийде, хіба що ти геній. Звичайно, всі випускники потім отримують знання з інших джерел, різних відеоуроків, майстер-класів. Але в нас вже є база, за допомогою якої набагато легше зрозуміти логіку й певні алгоритми дій.
Чисто по фану для себе, щоб зробити гарну картинку, за яку тебе похвалить мама, дівчина чи друзі — це можна. Бо вони ж ніколи не скажуть тобі, що картинка взагалі не дотягує і має безліч помилок. А ментори в CGI School завжди проаналізують твою роботу, допоможуть зрозуміти, що не так, і як зробити, щоб було круто, якісно і за вимогами замовника. Критика має бути, і вона має бути конструктивною — щоб людина зрозуміла, що їй робити і куди рухатись далі.
От є класний приклад: я будую свою дачу. І я часто візуалізую в 3D, як це все буде виглядати, що куда поставити, які використати матеріали. Для створення такої картинки не треба супер-класно все знати і до деталей промалювати. Але для професійної діяльності, щоб мати можливість заробляти як CG художник, тобі треба знати і вміти набагато більше, ніж онлайн уроки на ютубі.
Андрію, тобто ти свій будинок повністю малюєш в 3D?
Так, ось, дивись яке ліжко намалював, а ще камін. Багато іншого поки в процесі.
Сподіваємось, потім побачимо. А скажи, як і чим ти себе надихаєш?
Все залежить від проєктів. Буває таке, що ти відкриваєш проєкт, і він тебе одразу надихає, ще з опису. Пам’ятаю, я робив TV тумбу в 3D, вона була така дерев’яна у стилі Mid Century. А я у той час дуже часто дивився Youtube канал для аудіофілів. Чомусь мені подобалось це слухати: ставиш на фончик і займаєшся своїми справами. І коли я побачив цей проект тумби, то одразу закохався, адже це тоді було щось таке близьке для мене. Я тоді просто поринув у цей проєкт, почав шукати круті вінілові платівки, вертушки у 3D. Поставив платівку Pink Floyd. Потім ще трохи образився на замовника, що він змінив її на The Beatles. А я ж так захоплено шукав ту платівку! Коротше, я кайфанув від тієї задачі.
А взагалі, я просто намагаюсь не сидіти за роботою забагато часу. Обов’язково відпочиваю на вихідних, стараюсь це робити за містом. Ну і, звичайно, відпустка теж на природі. Надихаюсь природою дуже, і реально там відпочиваю.
Ще я будую дачу, тому часто проводжу там час, коли тепло. А до дачі я змайстрував човен під парусом, який зараз там стоїть.
Ух ти! Це дуже романтично. А що ще?
Ще люблю відпочивати у барах, подобається їх атмосфера. Я все ж таки дуже багато часу свого життя цьому присвятив.
Поділишся з усіма золотим правилом від Андрія Верхолаза?
Юзай гарячі клавіші, і робота буде швидше виконуватись! Це справжній скарб, тому знайдіть собі список або візьміть в CGI School, збережіть і користуйтесь ОБОВ’ЯЗКОВО!