Випускник CGI School Давид Ляшенко

Давид Ляшенко

Випускник CGI School, 3D візуалізатор

«Я люблю кожен аспект своєї роботи — від підбору референсів до постобробки в Фотошопі»

Привіт, Давиде! Розкажи про себе. Звідки ти, де вчився?

Мені 23 роки, я з Києва. З дитинства завжди знав, що моя майбутня робота буде пов’язана з комп’ютерами. Навчався я в інженерній гімназії, потім пішов у Київський фаховий коледж комп’ютерних технологій. Після випуску вступив до НАУ, на ту ж спеціальність — комп’ютерна інженерія. Провчився там пів семестру і пішов. Потім деякий час я працював продавцем-консультантом у магазинах одягу. На цій роботі я зібрав кошти та за порадою знайомого пішов вчитися до CGI School.

А чому ти вирішив покинути навчання в університеті?

Бо я вважаю, що зараз в університетах дають дуже мало знань, які справді стають у пригоді. Для мене краще було піти на курси та навчитися саме того, що я хотів, що мені безпосередньо знадобиться в роботі. Вважаю, що загалом на спеціалізованих курсах можна отримати більше користі.

Коли ти вперше задумався про кар’єру 3D художника?

Від початку це було через ігри. Я замислився, що було б класно створити ігрового персонажа. Також намагався вивчити Blender по відео з ютубу. Моделив пончики й все таке.

Чи відвідував ти Відкритий урок у CGI School?

Так. Під час уроку куратор багато розповідав про навчання, показував нам офіс. Ми мали шанс поговорити з тими, хто вже працює, поставити їм питання. Куратор також показував роботи випускників — ми намагалися здогадатися, де фото, а де 3D візуалізація. Це було дуже цікаво. Після цього уроку я вже точно знав, що хочу тут вчитися, бо все було нереально круто.

Особливо мене зацікавила можливість оплачуваної практики одразу після навчання. Адже зараз у сферах ІТ дуже багато людей і знайти роботу складно, а без досвіду — майже неможливо.

Як пройшов твій перший навчальний день у CGI BootCamp?

Ми прийшли, сіли за комп’ютери й отримали практичне завдання. На його виконання була відведена лише година! Спочатку ми нічого не встигали. Але досить швидко увійшли в ритм і у нас стало виходити.

На курсі вчилися різні студенти: хтось вже був з досвідом в 3D і допомагав іншим, а хтось навчався зовсім з нуля. Особисто мені було трохи важко, тому що я інтроверт, а тут нові люди, багато спілкування. Проте поступово я влився у колектив.

Чи важко тобі давалося навчання на курсі?

Насправді ні. Я розумів, що це інтенсивний курс, і мені потрібно максимально зосередитися та вкласти всі свої зусилля в навчання. Головне — це усвідомлення того, що це необхідно для тебе і надалі знадобиться в роботі. Тож я ставився до високого навантаження досить спокійно. 

Загалом це було як ходити на роботу: так само працюєш щодня зранку до вечора, тільки тут твоє завдання — вчитися. Найскладніше, мабуть, було вкластися в обмежений час. Я дуже хотів отримувати оті кружечки-відзнаки, прагнув бути найкращим учнем. 

Справжнім викликом для мене стало опанувати налаштування матеріалів. Пам’ятаю, як вчився створювати реалістичний метал і, навпаки, м’які текстури, як-от килимки.

Тепер, коли ти вже працюєш, це досі складно?

Насправді в реальній роботі працювати з текстурами зазвичай легше. Часто буває, що клієнт присилає референс на текстуру або навіть справжні фізичні дощечки з прикладами текстур — наприклад, для меблів. І тоді моїм завданням є з точністю відтворити цю текстуру в 3D. А особливо класно, коли присилають і референс і дощечку, тому що за референсом можна працювати й потім звіряти результат в програмі, а з дощечкою можна дивитись, як виглядають матеріали під різним освітленням.

Що тобі найбільше подобалось в навчанні?

Мені дуже сподобалось, коли ми почали працювати зі світлом, сонце налаштовувати, небо. Це було доволі складно, але дуже цікаво. Я дізнався, як за допомогою світла можна створити будь-яку атмосферу.

Як ви спілкувалися з ментором під час курсу?

У нас було двоє менторів. Один з них, Ігор, підходив до справи дуже серйозно. Він багато вимагав від нас, звертав увагу на наші помилки, щоб ми краще і швидше вчилися. Можна сказати, що він був досить суворий. Але це тому, що він має великий досвід і розуміння, як правильно організувати навчальний процес. Я вважаю, що саме завдяки йому ми так швидко просувалися вперед.

Валерій був більш спокійний, але теж багато нам допомагав і навчав. Він сам раніше закінчив CGI School і точно знав, які підходи нам краще застосовувати на кожному етапі.

Зараз, коли у мене з’являються питання по роботі, я завжди можу звернутися до ментора. Він завжди поруч, щоб допомогти й пояснити. Це дуже круто, що після навчання ти не залишаєшся сам на сам з проблемами — у тебе є ментори й досвідчені колеги, які тебе підтримують.

Що було після закінчення курсу?

Після нашого випуску з CGI BootCamp одразу почалось повномасштабне вторгнення. Спочатку було важко через ситуацію в країні. Але доволі швидко все стабілізувалось і ми розпочали оплачувану практику. 

Перші три місяці наші задачі були левела джунів, досить прості. А згодом я почав отримувати й складніші завдання, прокачував на них свої навички. Зараз я вже повноцінно працюю й виконую різноманітні задачі. 

Загалом можу сказати, що все йде класно. Я отримав роботу, яка справді приносить мені задоволення.

Які нові якості в тебе з’явилися після курсу?

Зараз я вмію робити все дуже швидко, ефективно планувати свій час та робочі процеси. Адже все це тісно пов’язане з доходом: чим швидше працюєш, тим більше можеш заробити.

Також я зрозумів, що мені подобається працювати в офісі. Хоч я й інтроверт, але коли поруч мої колеги-однодумці, з якими завжди можна знайти спільні теми для розмови та цікаво проводити час, відчувається справжній дух колективу. Ми підтримуємо один одного у роботі, обмінюємося думками та ідеями, і мені це до душі.

Над якими проєктами ти працюєш зараз?

Роблю 3D візуалізацію продуктів, інтер’єрів, екстер’єрів, також розвиваюсь в анімації та AR (доповненій реальності). Взагалі беруся за всі проєкти, які пропонують. Але мені більше подобається саме 3D візуалізація, а не моделінг. А найбільше задоволення я отримую, роблячи візуалізації екстер’єрів. Подобається створювати на зображеннях живу атмосферу: розставляти людей, дерева, будівлі. Особливо люблю осінні та нічні екстер’єри, а також коли на зображенні є водойми.

Як тобі працювати з реальними клієнтами?

Мені до вподоби, що вони бувають дуже різними. Деякі дають детальне технічне завдання, і я все роблю строго за їх вказівками. Це насправді теж цікаво, і так легше працювати. 

Але є й клієнти, які очікують від мене більше креативу. Наприклад, з одним клієнтом ми разом з командою виступали в ролі дизайнерів, вибирали для нього референси, пропонували ідеї, а він вже вирішував, що йому більше до вподоби. Потім я працював над інтер’єром, інтегруючи в нього продукцію клієнта — різноманітні освітлювальні прилади, підсвітки, торшери, бра та інше. Такі проєкти складніші, але й часто більш захопливі.

Як ти далі плануєш розвиватися в професії?

Мене насамперед цікавить розвиток в анімації та Unreal Engine. Ця програма дуже прогресивна, всі зараз її вивчають та починають використовувати, адже вона відкриває море можливостей. 

Майбутнє сфери 3D пов’язане саме з анімацією та Unreal Engine, бо статичні зображення поступово відходять на другий план. Зараз всі більше орієнтовані на динамічний контент, відео, тому треба розвиватись в цьому напрямку. Візуалізації інтер’єрів та екстер’єрів все одно будуть потрібні, але ми будемо частіше робити їх в Unreal Engine. 

В перспективі я мрію працювати над великими проєктами. Можливо, навіть створити гру, в якій можна буде віртуально відвідувати різні квартири та приміщення. Робота над іграми — це круто, там платять більше, а проєкти тривають довше. Мені було б цікаво спробувати.

Що тобі найбільше подобається в процесі роботи?

Мені подобається все, із самого початку до кінця. Я дійсно отримую задоволення від професії 3D художника. Ось як відбувається мій робочий процес. Спершу я заходжу на Pinterest, шукаю там референси, які відповідають баченню клієнта. Після цього починаю роботу в 3ds Max. Мені подобається гарно виставити камеру, тому що від цього залежить, як виглядатиме кадр. Це дуже важлива частина. Також подобається налаштувати світло, адже це визначає атмосферу. Потім рендерю картинку і додаю завершальні штрихи у Photoshop. 

Мені важливо, щоб моя робота не лише була технічно бездоганною, але й виглядала естетично привабливо. Технічної правильності іноді можна досягти відразу, а от довести роботу до досконалості з точки зору краси — це може вимагати додаткових зусиль і деталізації. Тому, коли я бачу можливість поліпшити щось, я обов’язково це роблю. Завжди прагну, щоб моя робота була виконана ідеально.

Що тебе надихає?

В Інстаграмі я підписаний на багатьох талановитих 3D артистів, які створюють просто неймовірні рендери. Вони стали для мене головним джерелом натхнення. Коли бачу їхні роботи, одразу виникає бажання рости та створювати не менш красиві проєкти. 

Щодо природи, мене захоплює зміна сезонів, особливо осінь. Ця пора, з її яскравими кольорами, золотистими відтінками й теплим сонячним світлом, мене зачаровує. 

Також з того часу, як я прийшов до CGI School, я став набагато частіше звертати увагу на деталі навколишнього світу під час прогулянок. Споглядаю архітектуру та ландшафти, уявляю, як можна втілити все це в моїх рендерах.

Що побажаєш тим, хто сумнівається, чи йти вчитися до CGI School?

Я б порадив обов’язково спробувати. Рекомендую спочатку зазирнути в інтернет, пошукати інформацію про професію. Можливо, переглянути кілька уроків, щоб краще зрозуміти суть роботи. Це допоможе визначитись, чи підходить вам сфера 3D.

Ми дякуємо Давиду за цікаву та змістовну розмову! А зараз пропонуємо переглянути деякі з його чудових 3D робіт.








Мрієш про кар’єру 3D художника? Почни свій шлях у CGI School! Приходь на Відкритий урок, де ти отримаєш всю інформацію про наш 23-денний інтенсивний курс 3D візуалізації. Зареєструйся на нашому сайті, і наш куратор скоро зв’яжеться з тобою.

До зустрічі у CGI School!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

×
Ваше имя
Email
380
Город
Записаться на открытый урок
Спасибо за регистрацию! Остался еще один шаг
You should enable JavaScript to use this form.