Як покращити якість рендера в 3D max, щоб результат візуалізації вражав? На кінцеве зображення впливають різні параметри, і сьогодні ми розглянемо найважливіші з них.
У цій статті ментори наших курсів 3D max з CGI School поділяться кількома порадами, завдяки яким ви зможете значно покращити якість своїх рендерів.
На якість рендера в 3d max найбільше впливають такі параметри, як:
- відсутність шуму на картинці;
- налаштування параметрів рендера;
розмір фінальної картинки; - гарний ракурс у камері, композиція;
- гарне і правильно налаштоване світло;
- якісно налаштовані матеріали;
- доцільно використані предмети в сцені;
- правильна геометрія об’єктів у сцені;
- постобробка під час рендера.
Для повного їх опанування необхідно пройти щонайменше повноцінний курс навчання. Але в цій статті ми поділимось базовими рекомендаціями, які дозволять помітно вдосконалити ваші роботи вже зараз.
Відсутність шуму на картинці
Крім основної інформації кожен рендер містить у складі шум — цятки, які дуже відрізняються за кольором чи яскравістю від сусідніх. Коли шуму мало, це непомітно, але коли забагато, його треба зменшити.
Для кожної системи рендера є власні параметри, які прямо чи опосередковано впливають на шум. Їх можна налаштувати ще до початку рендера: в Corona це Noise level limit та Denoising, а в V-Ray — Noise threshold.
Налаштування параметрів рендера
Наступна порада щодо того, як покращити якість рендера в 3D max, стосується інших параметрів. Передусім можна виділити алгоритм, за яким обраховується світло в сцені, наскільки фізично коректно або з якими спрощеннями. Це налаштування в розділі GI (Global illumination). На якість й остаточний результат впливає і швидкість рендера. Алгоритмів декілька, але переважно їх використовують парами, адже для досягнення мети потрібна певна комбінація (наприклад, максимальна швидкість рендера, максимальна фізична достовірність, оптимізація під анімацію тощо).
Розмір фінальної картинки
Ви можете гарно налаштувати матеріали, світло та композицію, але якщо розмір замалий, деталізація буде непомітною, особливо на таких дрібних текстурах, як тканина чи дерево на дальньому тлі вашої сцени. Наприклад, зображення в 4k буде детальнішим, ніж звичайне в HD. Це дуже помітно з високим рівнем денойзу: він замилює дрібні речі, оскільки сприймає їх як шум.
Ракурс у камері, композиція
Так, це не про рендер, але гарно виставлена композиція може зробити картинку настільки захопливою, що на дрібні вади навіть не звертатимуть увагу. Ми не розписуватимемо принципи побудови композиції, адже є детальні тематичні огляди. Радимо напрацьовувати смак і бачення, зберігати цікаві зображення в окрему папку. Це надихає 3D артистів на пошук вдалої подачі.
Світло
Від його налаштувань у камері залежить практично все, адже воно безпосередньо впливає на якість рендера та шум. Отже, як покращити якість рендера в 3D max шляхом налаштування світла? Спочатку визначте його головне джерело, а потім другорядні. Налаштуйте їх саме у такій послідовності. Головне джерело бажано робити нейтральним за кольором. Другорядні джерела повинні мати меншу потужність та якомога більше відрізнятися від головного за кольором. Так ви зможете покращити якість рендера та отримаєте гарне динамічне зображення з тінями, динамікою та акцентними зонами.
Наприклад, у вас є інтер’єрна сцена вітальні з великими вікнами, з денним освітленням. Основним джерелом буде небесне світло, за ним йтиме світло від сонця і лише потім декоративне освітлення в кімнаті. Сяйва від небесного купола має бути достатньо, щоб картинка вже виглядала світлою, майже завершеною, без світлових вибухів і занадто темних місць.
Також потрібно враховувати, що чим більше (геометрично) джерело світла, тим м’якші тіні від нього ми отримаємо. І навпаки: дрібне джерело світла дасть гострі жорсткі тіні, що вплине на якість. Також, чим меншим ми робимо джерело світла, тим більше шуму воно даватиме. Тому, за можливості, бажано ставити джерело більшого розміру.
Матеріали та текстури
Можемо дати кілька загальних порад, як покращити якість рендера в 3D max за допомогою текстур та матеріалів:
- треба зрозуміти, чого саме у вашій картинці буде більше, і детальніше пропрацювати ці поверхні. Наприклад, в інтер’єрних сценах багато місця займають підлога, стіни та стеля. Великим поверхням бажано додавати бодай трохи неоднорідності, щоб зробити картинку реалістичнішою. Тоді ніхто не зможе відрізнити рендер від фото;
- попрацювати з матеріалами акцентних предметів, на які більше звертають увагу, які задають тональність вашій роботі. Наприклад, прозорі матеріали, скло чи рідини, мають реалістичний та цікавий вигляд, якщо в налаштуваннях є дисперсія та каустика. Ці параметри варто використовувати для яскравих та сяйних предметів на передньому плані, наприклад, кришталевої люстри, дорогоцінного каміння, води в басейні тощо;
- текстура має бути якісною, але це не обов’язково означає високу роздільну здатність. Наприклад, якщо фінальна картинка у вас FullHD, то немає потреби використовувати текстури 8k. І навпаки: у фінальній картинці 8k текстура 100×100 пікселів матиме дуже розмитий вигляд. Також враховуйте плановість сцени і детальніше опрацьовуйте передній план, щоб покращити якість рендера в 3D max.
Доцільне використання предметів у сцені
Можливо, це не вплине на якість рендера, але може покращити якість вашої роботи. Зі смішних прикладів — пальма в сніжному екстер’єрі, банний халат на кухні чи чашка кави на столику в туалеті. Намагайтеся бути лаконічними та виразними, зайвий декор відволікає від головного.
Правильна геометрія
Цей параметр зможе покращити візуальну складову та вплине на час рендера і вимоги до кількості пам’яті комп’ютера. 3ds max не любить, коли декілька полігонів знаходяться в одній площині, на одному місці. В таких місцях на рендері можна побачити незрозумілий шум і смуги, оскільки програма намагається одночасно показати два об’єкти, але не знає, що попереду. Наприклад, ви розставили на кухні фасади, але при копіюванні їх між шафами поставили один зайвий. І тепер в одному місці два однакові фасади. У в’юпорті цього непомітно, але неодмінно буде видно на рендері.
Важка геометрія — це коли об’єкт має занадто щільну сітку. В такому випадку може бути важко працювати в сцені, у в’юпорті, а під час рендера в 3D max необхідно буде значно більше пам’яті. Це питання оптимізації сцени, котрі ми розглянемо в окремих оглядах.
Пересікання/польоти геометрії. Немає потреби розповідати про чайники, які літають над плитою, чи книжку, «втоплену» у поверхню стола. Будьте акуратними, працюйте з прив’язками та не поспішайте.
Постобробка
Це не про подальшу роботу з фотошопом чи аналогічним софтом, а про можливість працювати та покращити виразність картинки під час рендера в 3D max. У вас є чудовий інструмент LightMix, який дозволить доналаштувати світло в процесі, щоб покращити кінцевий результат. Наприклад, можна контролювати контраст та баланс білого, прибирати засвіти чи виправляти експозицію, використовувати різні пресети (LUT).
Сподіваємось, що розглянуті у статті параметри допоможуть вам покращити якість рендера в 3D max та звернуть вашу увагу на ті інструменти, які ви поки не використовували в роботі.
Для опанування всіх можливостей програми 3D max рекомендуємо пройти навчання на курсах 3D візуалізації в CGI School. Запишіться на безплатний відкритий урок та завітайте до нас! Наші ментори познайомлять вас з авторською методикою навчання та дадуть відповіді на всі запитання. Після 23-денного інтенсиву ви опануєте нову професію 3D візуалізатора.