Фото випускниці CGI School Анни Несен

Анна Несен

Випускниця CGI School, 3D візуалізаторка

«Раніше я навіть не мріяла про творчу кар’єру, а тепер насолоджуюся професією 3D художниці»

Привіт, Аню! Розкажи про себе. Звідки ти, де навчалася?

Мені 25 років, я з міста Лубни Полтавської області. Диплом бакалавра отримала за спеціальністю “Фінанси підприємств”, а магістра — “Економіка та безпека бізнесу”. Вчилася я в Києві, в КНТЕУ.

Чи працювала ти за спеціальністю?

Роботу я знайшла не зовсім за своїм фахом. Проте знання у сфері менеджменту та фінансів стали мені у пригоді. Я досить довго працювала в компанії, яка спеціалізувалася на аутсорсингу, зокрема в галузі машинного навчання. Там я розвивалася як менеджерка.

Чому ти вирішила змінити професію та перейти у сферу 3D?

На минулій роботі у мене було забагато обов’язків. По суті я працювала одночасно на двох посадах, і з часом це стало дуже важко. Навіть почалося погіршення здоров’я. Думаю, на той момент я, як кажуть, “вигоріла”. Ще деякий час я працювала — в основному завдяки чудовій команді, яка була в тій компанії. Але потім вирішила піти.

Отже, чому саме 3D? Одного дня я дивилася відео про програму ZBrush, де 3D художник створював персонажів для комп’ютерної гри. І мій хлопець сказав, що 3D графіка також використовується в галузі архітектури.

Спочатку я не сприймала цю інформацію серйозно, але потім зацікавилася. І вирішила пройти курс CGI Boot Camp. Це виявилося чудовим стартом. Ось вже три роки я працюю 3D художницею. Мені самій важко у це повірити, досі час від часу відчуваю синдром самозванця.

Як проходило твоє навчання в CGI BootCamp?

Спочатку нам видали методички по 3ds Max. Я встановила програму вдома й почитала про неї. Проте коли прийшла на перше заняття, все одно почувалася невпевнено. Адже я ніколи до цього не працювала з подібними програмами. Деякі мої одногрупники вже мали певний досвід у 3D, а для мене все це було зовсім нове. До курсу єдиним в моєму житті, що було хоч якось схоже на те, що ми вивчали, була гра в Sims.

Тож для мене це був виклик. Але в нас були чудові ментори, які нас підтримували, і я відкривала нові знання з величезним інтересом. З кожним заняттям усвідомлювала, наскільки мало знаю про 3D, що лише збільшувало бажання вчитися.

У нас з одногрупниками склалася неймовірна команда, де кожен був відданий спільним цілям: навчанню і розвитку. Атмосфера була дуже живою, а час летів непомітно. Оточення однодумців надихало і мотивувало. В цілому курс у CGI School мені дуже сподобався. Я жодного разу не пожалкувала про рішення навчатися тут.

Студенти допомагали один одному в процесі навчання?

Звісно. Наприклад, серед нас був хлопець, який вже трохи знав 3ds Max й допомагав іншим. Така взаємопідтримка створювала неформальну атмосферу в найкращому розумінні цього слова. Я відчувала, що можна вільно ставити будь-які питання й отримувати відповіді. Взагалі на заняттях було надзвичайно багато приємного живого спілкування.

Особисто я протягом навчання все зберігала: робила фото налаштувань для рендерингу, записувала кроки, які потрібно виконати. Це спрощувало сприйняття нових знань для мене й давало змогу допомогти іншим.

Чи був момент, коли навчання стало даватися легше?

Найскладнішим для мене був перший тиждень — звикання до ритму, знайомство з новими людьми, освоєння бази. Після цього стало простіше, адже ти адаптуєшся до навантаження і звикаєш проводити весь день на навчанні.

Насправді мені й зараз не завжди легко, хоча я вже давно працюю. Робота в 3D нагадує плавання на кораблі: виходиш у відкрите море, очікуєш знайти землю, але чим далі пливеш, тим більше усвідомлюєш, який довгий шлях попереду. Іноді хотілося б мати магічну флешку, яку можна вставити в голову й одразу стати гуру 3ds Max. Але це так не працює 🙂

Що тобі найбільше сподобалось на курсі?

Зараз, враховуючи всі набуті знання, можу сказати, що програма CGI BootCamp складена дуже логічно й ефективно. Зазвичай освітні курси або перевантажують зайвою інформацією, або, навпаки, пропонують недостатньо матеріалу. А в буткемпі все чітко: базові поняття поступово доповнювалися складнішими. Це створювало необхідний баланс між теорією та практикою.

Навчання було дуже інтенсивне. Ми вчилися з 10:00 до 18:00 в офісі, а потім вдома готувалися до наступного дня. Було чимало теорії для самостійного вивчення. Ті, хто не хотів заглиблюватися в матеріал самостійно, наступного дня відчували себе розгубленими.

Так, курс давав багато інформації та інструментів, але як це все використовувати — рішення було за кожним особисто. Важливо зрозуміти, що навчання вимагає активної участі та самостійної роботи студента. Не можна розраховувати, що все зроблять за тебе. Це розуміння готувало до реальної роботи.

Як тобі допомагали ментори?

У нас були чудові ментори, вони надзвичайно цікаво та зрозуміло все пояснювали. Показували свої роботи, які нас тоді вражали. Коли ми дивились на їх візуалізації, то усвідомлювали, яка прірва між нашими та їх вміннями. Це шокувало, але водночас було надзвичайно захопливо. Адже ми прагнули вчитися у них та досягти такого ж рівня.

Перші дні нашого спілкування з менторами ми звикали один до одного, але дуже швидко атмосфера стала дружньою та розслабленою. Ми навіть разом сміялися з наших перших робіт 🙂

Чи підтримує тебе ментор зараз, після випуску?

Так, звісно. Наприклад, я давно мріяла почати працювати над екстер’єрами, створювала їх самостійно для свого портфоліо. І одного разу показала свої візуалізації менторці — попросила оцінити. Вона похвалила мої роботи й дала фідбек. Завдяки цьому я врешті отримала можливість працювати над екстер’єрами.

Таке спілкування дуже приємне й корисне, особливо, коли ментор помічає мій ріст і допомагає отримувати складніші, цікавіші задачі. Це надихає і дає можливість постійно розвиватися.

Що відбувалось після закінчення CGI BootCamp?

Після екзамену ми відсвяткували випускний. Потім нам розказали, коли й куди виходити в офіс на практику до компаній-партнерів CGI School. На практиці нам виділили робочі місця і розпочалася фаза адаптації: ми обговорювали технічні питання, організацію робочого процесу тощо.

Спочатку ми виконували “тренувальні” задачі, які за нами перевіряли більш досвідчені колеги. Це допомогло нам зрозуміти, як все працює, та навчитися виконувати завдання швидше. Паралельно ми працювали над власними роботами для портфоліо.

Згодом ми почали самостійно виконувати прості завдання. Спочатку мені було доволі непросто через брак досвіду, але більш досвідчені 3D художники допомагали, давали поради. Я пам’ятаю, як вперше додавала на 3D візуалізацію людей, а мої колеги сиділи біля мене, підтримували, кажучи, що я молодець. Це було важливо, оскільки на той момент я була не впевнена у своїх силах. Робота в команді, де всі готові допомагати та йти на контакт, значно полегшує процес.

Над якими проєктами ти найчастіше працюєш зараз?

Я займаюсь 3D візуалізацією інтер’єрів та екстер’єрів, а також анімаціями. Особливо мені цікаво працювати саме над анімаціями, адже для мене це досить новий тип задач.

Щодо екстер’єрів, мені вони подобаються більше, ніж інтер’єри. У інтер’єрах клієнт часто вказує конкретну стилістику, а в екстер’єрах є можливість привнести щось від себе. Наприклад, додати маленькі деталі на задньому плані. Картинка тоді виходить цікавішою, її хочеться роздивлятись. Навіть в інтер’єрах я намагаюсь додати щось особливе для настрою, як-от пташки біля вікна.

У екстер’єрних візуалізаціях мені також подобається відтворювати ландшафтний дизайн та передавати атмосферу. Наприклад, у мене був чудовий клієнт з проєктом будинку, де я мала змогу багато чого в навколишній території намалювати на свій смак. Такі проєкти дають можливість реалізувати свої ідеї — звісно, з урахуванням стилістики клієнта. Неймовірно, коли те, що подобається тобі, також подобається клієнту, і за це ще й добре платять.

В тебе вже є улюблені клієнти?

Дуже люблю працювати з канадцями 🙂 Вони завжди ввічливі та приємні, роблять багато компліментів моїм роботам. Не дають багато правок, вчасно й багато платять, дають свободу творчості. Ідеальні клієнти.

Як ти хочеш далі розвиватися у професії?

Точно знаю, що хотіла б більше зосередитись на анімації. Також роздумую про вступ до художньої школи, хочу заповнити деякі прогалини у знаннях. Можливо, в майбутньому я також вивчу Unreal Engine, адже він стає все популярнішим в архітектурній візуалізації.

Розкажи, в чому ти знаходиш натхнення?

Для мене велике значення має атмосфера на робочому місці. Важливо, хто мене оточує, з ким я спілкуюся щодня. Так, буває, що мені хочеться працювати у навушниках, не розмовляючи з іншими. Але загальний настрій в офісі та моральна підтримка колег є ключовою для мого бажання приходити на роботу.

Також можу знайти натхнення, просто споглядаючи звичайне життя. Ми з хлопцем (теж 3D художником, до речі) часто гуляємо в парку, спостерігаємо за природою, фотографуємо те, що нам сподобалось, або те, що ми б хотіли повторити у 3D. Через свою професію я постійно звертаю увагу на деталі навколо — будинки, текстури, форми. Навіть дивлячись з вікна, помічаю, як реальність відрізняється від наших візуалізацій. Наприклад, в реальному житті повітряна перспектива має свої особливості, не така чітка.

Я завжди була уважною до краси навколишнього світу — неба, природи, тварин. Тепер моє сприйняття розширилося й на більш технічні аспекти: я завжди думаю про те, як відтворити те, на що я дивлюся, у 3D.

Взагалі не можу сказати, що я надзвичайно творча особистість. Я більше структурована і завжди маю план. Часто творчі люди можуть бути не дуже пунктуальними, зануреними у свої мрії, але це не про мене.

Що тобі найбільше подобається в робочому процесі?

Полюбляю працювати зі світлом і зеленню, особливо в особистих проєктах. В них немає обмежень, можна втілити будь-яку ідею. Наприклад, якось я створила осінній екстер’єр. Ідея для нього прийшла, коли я вийшла на вулицю незадовго до того, як випав сніг, та побачила ще помаранчеві дерева. Мені захотілося створити осінній пейзаж на межі зими із красивим сонячним світлом.

Люблю придумувати картинку або історію. Це надихає, допомагає передати певні емоції та настрій. Зараз, наприклад, працюю над нічним екстер’єром з парком. Вже на стадії ідеї я уявляю, як треба додати розмиті силуети людей, які йдуть кудись. Люблю робити зображення з душею, які потім хочеться розглядати, шукати деталі.

Чим ти захоплюєшся поза роботою? Розкажи про свої хобі.

Моє хобі — посткросинг. Є сайт, де ти реєструєшся, вказуєш свою адресу, а потім система за допомогою випадкової генерації підбирає адреси інших людей по всьому світу. Так я обмінююся поштовими листівками з різними людьми, і це неймовірно захоплює. У мене є листівки від надзвичайно різних людей: від 12-річної дівчинки до 70-річного подружжя.

Особливо мене зворушило, коли під час початку повномасштабного вторгнення я отримала відповіді з побажаннями добра від людей, які зрозуміли, що я з України. Це було незабутньо.

Мені дуже подобається, що це фізичні листи. Люди можуть приклеювати наклейки, писати вітання зі святами, якось креативно розповідати про себе. Наприклад, одного разу мені прислали лист із Тайваню, написаний ієрогліфами з перекладом на англійську. У профілі можна вказати свої інтереси, тож люди часто відправляють листівки відповідно до твоїх уподобань. Це прекрасне відчуття, коли ти відчуваєш зв’язок з усім світом.

Аню, що б ти порадила людям, які сумніваються чи йти навчатись до CGI School?

Найголовніше — не боятися пробувати нове. Тому що лише через досвід можна зрозуміти, чи тобі щось підходить. Наприклад, я ніколи навіть не мріяла про творчу кар’єру. Однак коли я все ж вирішила спробувати, це відкрило для мене нові горизонти, і зараз я насолоджуюсь своєю професією. Важливо зробити перший крок.

Якби я зараз стояла перед вибором, хотіла б почути саме це: спробуй, бо ніколи не знаєш наперед, чи варто це того. Багато хто починає з 3ds Max, архітектурної візуалізації, а потім вивчає Unreal Engine і переходить у GameDev. Тобто, навіть якщо певна галузь виявиться не для тебе, знання, отримані в процесі, вкажуть, куди рухатися далі.

Ми дякуємо Ані за змістовну та приємну розмову. А зараз пропонуємо поглянути на деякі з її чудових 3D робіт.

Мрієш про кар’єру в 3D? Розпочни цю подорож разом з CGI School! Завітай на Відкритий урок, де ти дізнаєшся все про наш інтенсивний курс 3D візуалізації. Просто зареєструйся на нашому сайті, й незабаром наш куратор зв’яжеться з тобою.

З нетерпінням чекаємо на тебе у CGI School!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

×
Ваше имя
Email
380
Город
Записаться на открытый урок
Спасибо за регистрацию! Остался еще один шаг
You should enable JavaScript to use this form.